Twenty Questions Július

Ebben a hónapban is kaptunk egy csokorra való, pontosabban 20 kérdést és választ a Turbine csapatától. A korábbihoz hasonlóan most is a fórumot leginkább megmozgató témákból szemezgettek és ezekre igyekeztek kimerítő válaszokat adni. Sajnos megtudunk pár olyan dolgot is, ami biztos legtöbbünknek nem tetszik, ilyen például a jelenlegi lootrendszerről kialakult véleményük. De kaptunk bár bíztató információt a licensszel kapcsolatban és sok érdekes fejlesztői tevékenységbe is bepillanthatunk.

A kérdéseket és válaszokat magyarul is olvashatjátok a hír folytatásában, igyekeztem kicsit összefoglalva lefordítani.

A fordítás nem mindenhol szóról szóra történt, hanem csak a lényeget kiemelve!

K1: Terveztek a béta záróeseményekhez hasonlót live szerveren? Például Balrogok Bríben, Thorog Völgyzugolyban..
-Pont nem rég beszélgettünk ilyen események lehetőségéről. Majd még vizsgáljuk, hogy ezt miként lehetne megvalósítani, de jelenleg az új kiegészítőre koncentrálunk.

K2: Van bármi terv az RNG lootrendszer megváltoztatására? Mert nagyon sokaknak nem tetszik és valakinek talán kevésbé tűnik randomnak, mint másnak.
-Jelenleg nem tervezzük frissíteni az RNG rendszert.... Ez nagyon sajnálatos tény, reméljük a játékosok nyomására egyszer csak kénytelenek lesznek változtatni ezen is.

K3: Amikor Sapence feltölti a cukorkás üvegét, mennyien csennek belőle?
-Őszintén gondolom, hogy a közösség jobban ismeri a cukorkás üvegemet mint a fejlesztők. Stb..

K4: Hasznosnak találják a fejlesztők a Player Council-t vagy csak nyűgnek?
-Nagyon nagy segítség. Lehetőséget ad lényegretörőbb beszélgetésekre. A témák nem nőnek 40+ oldal hosszúra és a tokikok nagyon illenek a jelenlegi fejlesztésekhez.

K5: Letudnátok írni azt a folyamatot, ahogy digitalizáljátok a lovakat és animáljátok a modelleket?...
Nagyon röviden:
-A modelleket elkészítik egy nagyfelbontású modellező programmal. Ezt követően photoshopban kialakítják a textúrát és a színeket. Majd egy speciális programmal elkészítik a játékbeli kisebb felbontású változatait, hozzáteszik a különféle animációkat.

K6: Hogy hoztátok (vagy nem) szinkronba a lovat a lovassal? Egyes lovaknál ez miért jobb mint a többinél?
-A ló és lovas animációja független egymástól. Természetesen a lovagló irányítja a lovat, de ez lehetséges az animációk szinkrona nélkül is. A játékos karakter is a saját animációját használja, ezért lehetséges hogy jobbnak tűnet a kettő közötti szinkron egyes race-knél.

K7: Azt mondtátok, hogy jelenleg új class nincs tervbe véve, de miért? ...
-Egy új class készítése hatalmas munka. A jelenlegi class revampnak lehet több hasznos mellékterméke. Először is a jelenlegieket tetőtől talpig kitisztítjuk, így ezek sokkal eredményesebbek és kifejezőbbek lesznek. Sokkal könyebb lesz karbantartanunk őket. Azt nem mondhatom, hogy új class tervbe van véve (mert nincs), de a jövőben sokkal könyebb lesz készíteni egyet, mint eddig.

K8-9: Mi lesz a PvMP jövője? ...
-A közeli jövőben nem tervezünk semilyen nagyobb lényegi újítást a PvMP-be. Van néhány érdekes ötletünk... amiket lehet nem is valósítunk meg.
-A Freep Classok revampja miatt a legnagyobb kihívás jelenleg a balanszolás.

K10: Tervezitek a zene rendszer bővítését például új hangszerekkel?
-Jelenleg nem szerepel a terveink között.

K11: Hogy (és ki) dönti el mely outfitek kerölnek be a Lalia's Marketbe?
-Aubergine által vezetett csapatunknak több erőforrása is van ennek megoldására. Sok javaslatot elfogadunk cégen belüli emberektől és tőletek is. Nagy segítségünkre vannak a különböző cosmetic bloggerek is.

K12: Igaz, hogy a global chat-ből megtudjátok állapítani hányan küldetéseznek csapatban szerverenként? Vannak más módszerek annak megállapítására hányan logolnak be és játszanak?
-Igaz, hogy gyakran figyeljük ezeket a csatornákat és sok hasznos információval szolgálnak. De jobban bízunk a saját háttér szerver megfigyelő eszközeinkben, hogy a játékosok viselkedését figyeljük.

K13: Szeretném megtudni a lagok valódi okát, és hogy mikorra fog megszűnni? Úgy sejtem, hogy a probléma a szerver kódban/motorban és/vagy a kliens/szerver protolkolban lehet, amit nem lehet túl könnyű megoldani.
-Több minden okozza a lagokat és az idő előrehaladtával, ahogy a játék változik új okok is megjelnnek. Vannak embereink, akik csak ezzel a problémával foglalkoznak, ha az eredményekkel nem vagytok elégedettek, tudjátok mi sem. Nem rég vadonat új megfigyelőrendszereket telepítettünk a live szerverekre, amik elkezdtek több hibát is feltárni. Reméljük, hogy a kegészítővel érkező lényeges javítások, különösen a Mounted Combatban segítenek majd.

K14: A Chicken Session play a játék növekedésével lesz bővítve az új területekre? Esetleg 1-2 új túlélő skill?
-Teljesen megfeledkeztem erről a csirkés játékról! Még mindig van egy befejezetlen küldetésem Trollshows-ba, amit egy napon talán befejezek. De a kérdés jó emlékeztető. Nem igérhetünk most új csirkés kontentet, de ígérem, hogy jobban utánna nézünk majd. Nagyon szeretnék pár új sessiont, hogy egy csirke szemén át is láthassuk az új területeket.

K15: Hogy hangoljátok a területeket/küldetéseket/instákat/raideket adott szinthez nehézségben? ...

-Területek: Van egy régi szabály, ahoz hogy egyedül teljesíthetőek legyenek a küldetések mennyi mob kell egy adott területre. Ezt picit megcsavarta a Mounted COmbat, Warbandok és open tapping rendszer. stb....

-Insta/skirm kontent: Rengeteg játékteszt és iteráció! A nehézségnek nőnie kell a tierrel és a csapat nagyságával is.
Úgy próbáljuk beállítani, hogy T1-en a Palantírban részt vevők, T2-őn a BR szerveren játszók és Challenge-ben pedig csak a live szerveren tudják megcsinálni. Például ha T2-ben már házon belül sikerül megcsinálni egy instát, akkor az túl könnyű és nehezíteni kell.

A 3 fősöket úgy igyekszünk beállítani, hogy egy healer vagy tank kelljen, de ne legyen szükséges az un. háromság, még a Challenge-hez se.

A 6 fősöket a "háromságra" építjük és még +3 fő. Igyekszük elkerülni, hogy több tankra legyen szükség.

A raideket 2 tankra, 2 fő healerre, 2 kapitányra méretezzük, hogy a többi classból is legalább 1-1 kelljen.

K16: A játékosok egyre nagyobb aggodalmuknak adtak hangot a 2014-ben lejáró licenszel és a Saul Zaentz/Middle-earth Enterprises-al kapcsolatban.
-Még nagyon sok évig tervezzük fenntartani a LotRO-t. Szerencsére nagyon jó a kapcsolatunk a Middle-earth Enterprises-al is. Évente többször meglátogatnak minket, hogy ellenőrizzék terveinket és nagyon támogatóak.

K17: Hogy kielégítsük a kíváncsiságot, kilehetne találni, hogy milyen új PvMP régió jött volna RoI-val?
-Nem tudok nagyon részletekbe menni, de ezek egy része kisebb volt és inkább fókuszált speciális célokra. Gondolj úgy mint egy skirmishre, csak nagyobb és a Freepek, illetve Creepek is küzdöttek volna ellentétes célokért. Több is volt az asztalon, de egyik se lett igazán kidolgozva. Voltak ilyen munkák Redhorn Lodes-ban, Amon Lhaw-ban és egy helyen a Blue Mountains-ban is.

K18: Terveztetek a játék festékrendszeréhez másodlagos és harmadlagos módosító színeket hozzáadni?
-Jelenleg nincs ilyen tervünk. Korábban már gondolunk új színek hozzáadására, de a technológia nincs túl messze.

K19: A lootrendszerrel kapcsolatban van valami amire számítanunk kell?
-Jelenlegis több beállítást nézünk a lootrendszeren. Több kisebb talán még Helm's Deep-el megjön majd, néhány nagyobb pedig lehet csak jövőre. Nem nagyon tudok részleteket mondani, mert ezek jelenleg vannak kialakulóban

K20: Miért nem tudunk több tárgyat postázni, nehéz megoldani?
-Már többször felmerült ez a téma köztünk. Arra, hogy mennyire nehéz nem könnyű válaszolni, annyit tudok mondani, hogy több napi munka.