A várva várt kapitány update



Egy eredménye biztosan volt annak, hogy összevonták az amerikai és az európai fórumokat: sok mérges kapitány talált hirtelen egymásra, akik ugyanazt a nézetet vallották. Nagyobb dps kell.
Úgy tűnik a Turbine két év után végre beadta a derekát, tegnap Rask (Turbine csapatból) a hivatalos fórumon bejelentette a változásokat.
Változások

Only one Brother Toggle can be active at a time.
Improved Kick was moved from the 3-set bonus to the 2-set bonus in Leader of Men
-10s Mark Skills Cooldown still exists as part of the 2-set bonus in Leader of Men.


Skill Changes:

Noble Mark:
Removed: No longer has a Damage-over-Time component.
Note: It still immediately causes aggro (ie; can be used for pulling).
Addition: Added an additional effect to the target which causes any player (except the Captain) that attacks the mob to receive reduced perceived threat for a short time.

Brother Toggle Skills:
When the toggle is removed from your ally, any buffs applied to your ally from Inspire, Strength of Will, or To Arms are dispelled.
ie; You can't cycle any of the Brother Toggles between allies in order to buff multiple players at once.

Shield-brother:
Removed: in-Combat Power Regen
Addition: Critical Hit Avoidance

Blade-brother:
Removed: in-Combat Power Regen
Addition: Critical Hit

Song-brother:
Removed: in-Combat Morale Regen
Addition: Reduced Threat from Healing

Inspire (all versions):
Changed: Cooldown has been increased from 3s to 15s to match the duration of the Vital-over-time effects.

Inspire (Blade-brother):
Changed: Rather than a single Power-over-Time, it now provides a half-sized Heal-over-Time and a half-sized Power-over-Time.

Strength of Will (all versions):
Changed: Cooldown has been increased from 1m30s to 2m to match the duration of the buff it provides.

Strength of Will (Blade-brother):
Removed: -10% Threat generated from Damage
Addition: -5% Attack Duration


Trait Changes:

Leader of Men

Composure:
Removed: No longer reset the cooldown for Cry of Vengeance.
Addition: -50% Morale cost of Time of Need.
NEW TRAIT Improved Routing Cry:
Routing Cry now applies a Force Attack to affected targets.
Note: This trait takes the place where Blood of Numenor used to be.
Leader of Men:
Removed: Inspire, Strength of Will, and To Arms affects your fellowship at reduced effectiveness.
Addition: When using Shield-brother on an ally, the Captain also receives the full effects of the Shield-brother skills.
Addition: Routing Cry no longer requires a Defeat Event.
Addition: Captains are able to Block when wielding a Halberd.
IMPORTANT NOTE: This is not guaranteed, as the tech might not be possible. I encourage you to provide alternative ideas in case this can't be done.

Hands of Healing

Subtle Command:
Replaced: Is now Blood of Numenor.

Blood of Numenor:
Addition: +50% Revived Morale and Power for Cry of Vengeance
Addition: -2s Induction Time for Escape from Darkness
Addition: -10m Cooldown for Escape from Darkness

Strength from Within:
Removed: No longer prevents the summoning of Heralds or Archers.

Hands of Healing:
Addition: When using Song-brother on an ally, the Captain also receives the full effects of the Song-brother skills.

Lead the Charge

Master of War:
Removed: There is no longer a +15s Cooldown penalty on Shadow's Lament.
Changed: Shadow's Lament now provides Battle-readied on HIT (instead of on Crit).
Addition: When using Blade-brother on an ally, the Captain also receives the full effects of the Blade-brother skills.

Legendary Trait Changes:

In Defence of Middle-earth:
Changed: Is now a toggle Aura (without any upkeep cost).
Note: The Legacy "In Defence of Middle-earth Duration" has been changed, see below.
Defy Corruption:
Changed: Is now Fellowship-brother:
All versions of your Brother skills (Inspire, Strength of Will, To Arms) now affect your entire fellowship with lesser versions of those effects.


Legacy Changes:

In Defence of Middle-earth Duration:
Changed: Is now instead Words of Courage Pulses.


A teljes kaszt egy revízión megy keresztül. ROI után a három trait szett beleillik majd a hybrid képbe, a Leader of Men tankolós capstone lesz (halberdekkel még blockolni is lehet majd), HoH marad a gyógyító, míg a Lead the Charge valódi sebzés bónuszt kap.
Már az előző információs blogból is kiderült, hogy a shield brother skill három ágra fog bomlani:
Song Brother, ami a gógyitok képességeit növeli. Shield Brother, ami tankokét és Blade Brother, ami sebző kasztokét. A tegnapi infókból kiderült, hogyha a kapitány aktiválja valamelyik brother képességét egy szövetségesen (ami lehet a saját heraldja is), akkor azok a képességek rajta is aktiválódnak, ha aszerint van traitelve.

Magyarán, ha egy LoM traites kapitány aktiválja egy guardianen a shield brother skillt, akkor ő is védelmet kap folyamatosan kritikus támadások ellen, valamint percenként -15% elszenvedett sebzést 25 másodpercre.

Ha egy HoH traites kapitány aktiválja a Song Brother skillt egy healeren, akkor az ő heal aggrója is csökken folyamatosan és az ő incombat power regenje is megnő, valamint 10% -al csökken gyógyító skilljeinek power költsége és percenként 25 másodpercre +25% -al nő a gyógyítása.

Ha egy LtC traites kapitány aktiválja a Blade Brother skillt egy championon, akkor ő is folyamatos bónuszt kap kritikus sebzésre valamint incombat morál regenre, támadási sebessége 5%-al nő, valamint percenként 25 másodpercre 25%-al növelheti a dps-ét.

Az inspire nem változik, Song Brother alatt powert tölt, shield és blade brother alatt morált és powert (csökkentett értékben, felezve).

Természetesen ezeket a képességeket akármilyen kaszton aktiválhatja, saját heraldján is, tehát akkor buffolja fel saját magát, amikor akarja. Nem kell csapatban lennie hozzá.

Továbbá a manapság ritkán használt Defy Corruption nevű legendary traitet átalakítják Fellowship-brother -re. Ami annyit tesz, hogy bármelyik aktivált brother skill (shield, song, blade) csökkentett verzióban az egész fellowship-re hatni fog (LoM-ból áthelyezett képesség).


A lényeget összefoglalva: a kapitány újra az lesz, aminek anno be volt jelentve és ami volt a játék megjelenésekor. Egy hibrid kaszt, lehet tank, healer vagy dps (burst dps). Nem lesz annyira hatékony, mint a speciálisan dps, tank vagy gyógyító kasztok, de kis traitrléssel bármilyen feladatot el tud majd látni. Rise of Isengard -dal pedig egy két éven át tartó (sötét) korszak fog lezárulni a kaszt életében, amit sajnos csak az offhealer kapitányok élveztek.[/size]