Dungeons of Dol Guldur



"Dol Guldur börtöneit a rettegés és felelem tete hírhedté. Itt raboskodott Tölgypajzsos Thorin apja, Thráin is, ki halála előtt átadta a titkos térképet Szürke Gandalfnak."

DoDG sose tartozott a könnyű, s még annyira se a rövid insták közé. A Hard mode teljesítése még most is nagy odafigyelés és sok türelmet igényel. Két történeti küldetés is tartozik hozzá, egyik a Vol2 Bk 9 Ch 16, másik pedig a Vol2 epilógusa.

Rendhagyó módon most a HM kerül először bemutatásra, ezt megismerve lentebb ismertetem a Normal mode-ot/"boss farmot".

T2 Hard mode

Rabok kiszabadítása
Mivel Update 9 óta nem csak igen hosszú, de nagyon nehéz is lett a HM és sajnos deed-en kívül nincs amiért megérni csinálni, ezért csupán röviden írom le.
Az insta 4 teremből áll, egy közpönti és három ebből nyíló börtön részből. Ezekben a börtön termekben 3 féle mob található: Guldur Uruk (tulajdon képpen őrök, termetes urukok, erős sebzés), Broken prisoner (cellákba zárt gonosz rabok), Pale folk (szintén cellákban vannak, poisionra kell figyelni). Minden börtön teremben vannak patrolozó trollok is (jobb teremben 3, középsőben 2, balban 1), ezek amint észrevesznek valakit "riasztják az örséget", egyszerűen kikerülsz az insta elejére. Ez legfeljebb 3-szor történhet meg, utánna bezáródik az adott börtön terem.
A HM lényege, hogy az összes raboskodó tündét ki kell szabadítani (jobb teremben 4, középen 3, bal oldalt 2), majd a bossharc közben legtöbbjüknek életben kell maradni. Amikor már adott teremben megtaláltátok összes tündét és megöltétek az összes őrt, akkor a cellekákban található "altató gázzal" egy jó pillanatban jó helyre téve el kell altatni a patrolozó trollokat, majd kivinni a tündéket (kísérni kell, különben lemaradhatnak!). A mellékelt térképen jól látható minden teremben a trollok útvonala. Amikor kész az első (én jobb oldalival kezdek mindig, mert ez a leghoszabb) jöhet a következő, majd az utolsó.
Amikor minden tünde szabad és a központi teremben van, kezdődik a boss harc.

The Warden
A középső terem melletti kapuból jön a főboss és minden börtön teremből egy-egy troll. A trollok erősen AoE-znek és eldobva stunnolnak csupán, azonban a Wardennek több támadása is van, amire nagyon figyelni kell, de előtte nézzük meg a tündék képességeit.
Három féle elf van. Az íjjász és közelharcos gondolom egyértelmű. A harmadik pedig a healer, ezen elfek különösen fontosak, mert aurájuk véd a feartől.
A bossnak két lényeges támadása van, egyik erős distributed sebzés. Ezért fontos, hogy a tündék egy helyen álljanak. Mivel nem írányíthatóak, ezért közvetetten kell őket vezetni a boss húzásával (melee követi, ranged amikor kiér távolságból stb...). Másik támadása pedig egy teremre ható fearelés. Ezt kétféle képpen lehet hatásosan kivédenni, ha healer tünde mellé áll mindenki (aurája véd) vagy ha brg cj-vel szakítja a támadást.
Ezeket figyelembe véve nehéz harc árán elérhető a HM. Sajnos csak egy lehetőség van rá, mert wipe esetén az elfek nem élednek fel.

Boss farm/NM

Rendkívül egyszerű, ezért nagyon röviden írom csak le.
Mind a három teremben háromszor el kell fogatni magunkat, így lecsukódnak az ajtók. Hamarosan jön is a 3 troll és a boss, akiket ebben a sorrendben kell megölni. Kezdetben a érdemes bejárat közelében lévő oszlopnál állni, hogy a tank könnyen össze tudja szedni a mbokat. Vigyázzatok az erős AoE-re, ha van a csapatban LM tankon állandóan legyen AS. Distibuted sebzésre itt már nem kell figyelni, a fear pedig hasonló módon elkerülhető, mint már azt a HM-nél írtam.

Jó csapattal nagyon gyors harc, legfeljebb 10 perc (ezért "arany" itemekért szokták farmolni).