Dúrchest



Bár már lassan egy éve nem csináltam BG-t, de tapasztalataimat (amit kis friss guide kutatással kiegészítettem) szívesen megosztom veletek. A dúrchest harc megfelelő kooperáció nélkül eszméletlen nehéz már normál módban is, hard mód pedig véleményem szerint ennek hiányában kivitelezhetetlen.

Raid összetétel:
2x minstrel, 2x captain, 2x tank, 2x Rk (1 x healing és 1x dps) 1x loremaster, 1x burglar, 1x champ, 1 x hunter

Előkészület:
A szokásos hope tokenek, morál/power töltő potionok, scrollok (battlle, warding), stat kaja (might, agi, fate stb) regen kaja esetleg resist kaja. Fear resist potionra a harchoz szükség van, legalább 10 legyen mindenkinél a harc kezdete előtt.

Dúrchest harc sajátosságai

Fázisok (nm: 2) (hm: 3)
1, Az első 5 add megölése, akik időzítőn vannak.
2, DPS a boss moráljának levitele 100k -ra. (ha normál módban csináljátok, akkor a boss megölése)
3, A második 5 add megölése, akiket kedvünk szezrint idézhetünk, majd Dúrchest megölése.

Corruption szedés
A harc kezdetétől a végéig tart. Dúrchest rövid időközönként 3 vagy 4 corruptiont tesz magára, amit lehetőleg azonnal le kell szedni. Erre a feladatra kezdésnek én legalább három embert szánnék: a healing rk-t, a loremastert és a dps rk-t. Kooperációt igénylő feladat, hogy rotációban tudják szedni a corruptiont, mivel legtöbbször cd-n lesz a skilljük. A tankolásban résztvevő kasztok is besegíthetnek néha a corr szedésben, tehét a kapitányok és a tankok. Ha az egyik tank warden akkor nem is kicsit tehet ehhez a feladathoz.
A corr szedése esszenciális, felhalmozódása a tankok halálát és wipe-ot okoz.

Két féle szedhető corrt tesz fel
Corrupt Defenses: +10% Sebzés visszaverés a támadóra
Vile Energies: +10% Tactical Damage


Harci mechanizmusok

Soul Reap
Ha valaki meghal a harc közben, akkor Durchest gyógyító buffot tesz magára, amit nem lehet leszedni. Ezt többszörösen is magára teheti a halálok számától függően, Ezeket a buffokat 130k körül aktiválja és gyógyítja fel magát. Minden buff körülbelül 190k -t gyógyít rajta.

Tűz ás Villám AoE
Az érkező addok buffolják a bosst, némelyik viszont különleges támadást ad dúrchestnek, amit az add halálakor süt el. NM-ben egy, HM-ben három ilyen add lesz. Az aoe sebzése függ az add típusától. A második add (Flame-Mace) tűz sebzésű, a hatodik add (Flame-Sword) tűz sebzésű és a tizedik add (Storm-Axe) villám sebzésű AoE-t kölcsönöz Dúrchestnek a halálakor. Ezeket a sebzéseket a megfelelő kooperációval el lehet kerülni, ha az RK-k az add halálakor aktiválják do not fall to flame vagy a do not fall to storm nevű skilljeiket.

Seed of Shadow
A Shadow típusú addok érkezését követően (harmadik: Shadow-Axe és kilencedik Shadow Mace) véletlenszerűen fear debuffot kap valaki a raidből (lila szem). Ezt a típusú feart potival azonnal kell gyógyítani. Ha a poti cd-n van, akkor ts-en szól a kapitánynak, hogy szedje le és kellő közel szalad a kapitányokhoz, de ne Dúrchest arcába, elég 5-6 méterre megközelíteni a kapitányokat. Ha nem gyógyítja a feart, akkor az szétterjed a csapatra. Ezt mindenképpen el szeretnénk kerülni. A kilencedik add érkezése után ezt a feart kétszer olyan gyorsan fogja a boss kiosztani.

Impending Doom
Nem leszedhető effekt. Dúrchest folyamatosan növeli a sebzését az 5-ik add haláláig. A maximális sebzése 175% lesz. Ezért a második fázisra a kritikális sebzése iszonyatosan megnő, amiről a loremasternek és a burginak kell gondoskodni.

Aggro Debuff
Dúrchest egy frontális aoéval csökkenti a tank/ tankok threatjét. Akik szembe állnak vele, azoknak az aggróját akár 100% -al is csökkentheti. Ezt az AoE-t rend szerint három emberre képes kiosztani. Két embernek biztosan 100% -al csökkenti az aggróját. A debuff nem leszedhető 10 másodperc után aktiválódik. Ezért a tankolás speciális ebben a boss harcban, lásd a taktikánál.

Dread
A harc során a dread folyamatosan növekedni fog, ez ellen nem tehettek semmit, hozzá kell szokni.

Kaszt feladatok

Minstrelek
-Pofon egyszerűen hangzik, de nem az. Gyógyítás.

Healing RK
-Tankok és a champ folyamatos hotolása.
-Rotában corr szedés
-Do not fall to Flame második és hatodik add halálakor
-Do not fall to Storm tizedik add halálakor

DPS RK
-Addok sebzése első fázisban
-Boss sebzése második fázisban
-Addok és Boss sebzése harmadik fázisban
-Rotában corr szedés (ha corrt kell szedni, akkor corr-t szed nem dps-el)
-Do not fall to Flame második és hatodik add halálakor
-Do not fall to Storm tizedik add halálakor

Tankok
-Tankolás
-Kooperáció egymás közt, threat debuff figyelése és helycsere
-Ha van kedve corr-t szed

Kapitányok
-Részt vesznek a tankolási mechanizmusban, vagyis Dúrchest arcában állnak Dúrchest haláláig
-Bár folyamatosan tudná sebezni, egyáltalán nem szükséges, csak a harmadik fázis végén.
-Buffolás, zászlót nem elfelejteni újra letenni
-Tankok healelése
-Fear (lila szem) szedés, ha valaki nem tudja szedni magáról
-In Harms Way és Last Stand tizedik add halála előtt

Loremaster
-Dúrchest debuffolása folyamatosan
-See All Ends Dúrchesten amikor csak lehet (ancient master capstone)
-Rotában corr szedés
-Power töltés, minstreleknek és healing rk-nak legyen mindig, utána kapitányoknak, tankoknak majd a többinek.
- Championokre antistun rakás a mace típusú addok érkezésekor. Második, negyedik, kilencedik add.

Burglar
-debuffok
-disable folyamatosan bosson (harc kezdetétől a végéig)
-counter defense mehet az addokra
-Addok sebzése első fázisban
-Boss sebzése második fázisban
-Addok és Boss sebzése harmadik fázisban
-Ha szükséges (ez hamar ki fog derülni) akkor beszáll a corr szedési mechanizmusba

Champion
-Addok tankolása, amint az add megérkezik mehet neki a taunt és a dps, lehetőleg ne a boss környékén. 85-ön már nem állhat bele add ütéseibe! Helyette vagy kite-olásos tankolás vagy 2. tank fogja meg!
-Boss sebzése második fázisban
-Addok tankolása és sebzése valamint a boss sebzése a harmadik fázisban.

Hunter
-Pofon egyszerűnek hangzik és az is, DPS.
-Addok sebzése első fázisban
-Boss sebzése másodikban
-Addok és Boss sebzése harmadik fázisban.
-Ha nincs más, aki le tudná szedni a corrt valamikor, akkor leszedi, DE ilyen nem lesz.


Taktika


Első fázis
A fázis az egyik tank berohanásával indul, ezzel megkezdődik a harc két fő mechanizmusa : tankolás és corr szedés.
A tankolás egy ködös része ennek a fightnak, létezik pár taktika a tankolásra, de a saját bőrömön tapasztaltam, hogy magában egyik sem tökéletes. A boss papíron 210% aggro debuffot tud kiosztani, valójában ez kicsit mehet fentebb is, némi matek után kijött már 270-280% is. Ami a lényeg, hogy 300% felé nem megy. Ez annyit tesz, hogy két ember aggróját teljesen megszünteti, a harmadikét pedig csökkenti. Ehhez a debuffhoz szembe kell vele állni, frontális AoE formájában ossza ki.
Tehát a Tank berohan, aggrózza Dúrchestet és beviszi a sarokba (amitől nem messze áll a kezdés előtt), őt követi a két kapitány és a másik tank, utánuk a többiek.
Ezután az elhelyezkedés így néz ki: A tank bent áll egyedül a sarokban, aggrózza Dúrchestet, aki arccal a sarokba néz, mögötte a másik a tank, aki szintén elkezdi finoman aggrózni a bosst, mellette a két kapitány, aki vár a sorára, épp letették a zászlóikat. Mögöttük pár méterrel (5-7) áll a bagázs. Akik már el is kezdték a dolgukat, a minstrelek és a healing rk gyógítja a tankot, a loremaster és burglar kiosztja rá a debuffokat. Ekkor indul a corr szedő mechanizmus is, valaki szépen leszedi az első adagot, mondjuk a dps rk vagy a loremaster (ezt majd megbeszélik), utána a következő adagot leszedi a másik vagy a healing rk és ez így megy szép folyamatosan a boss haláláig. A többiek (csempe, hunti, burgi) felkészül az első add érkezésére, körülbelül fél perc és jönni is fog.
A kapitányok és a másik tank Dúrchest mögött figyelik, hogy mikor kerül át az aggro. Amikor átkerült a másik tankra, akkor ő lép be a sarokba és helyet cserél a másik tankkal, vele tart a két kapitány. A két kapitány többé innen nem megy sehova, segítenek healben, követik az eseményeket.
A két tank ezek után folytatja az aggrózást, ha a debuff miatt leesik az aktuális tankoló tank aggrója, akkor helyet cserélnek, és ez így megy szépen a harc végezetéig.
Az első öt add időzítőn lesz, az első kb. fél perc múlva érkezik, 39k moráljuk lesz, ami egy négyfős kis imba dps csapatnak nem lehet nagy kihívás, le kell őket verni gyorsan.

1. add: Black Axe
Az add balról érkezik, a champ már bőszen várja, tauntolja és mehet neki a dmg. ( Lehetőleg minél gyorsabban kell végezni ebben a fázisban az addokkal, mivel időzítőn vannak. Hagyni kell némi időt a healereknek, hogy szépen felhealeljenek mindenkit a következő add előtt. A lehető legrosszabb scenario, amikor egyszerre két add is lesz a teremben, mivel túl lassan ölitek őket )
Amikor az add meghal Dúrchest Impending Doom effektet kap, innentől 135% dmg-t tol.

2. add: Flame-Mace
Jobbról jön, dread növekszik 1-el. A loremasternek antistunt kell raknia a champre, mivel az add mace típusú ezért tud stunolni. Amikor meghal a rune keepereknek el kell tolniuk a Do not fall to Flame -t, hogy a csapat elkerülje az AoE-t.

3. add: Shadow-Axe
Balról jön. Miután belépett a Seed of Shadow nevű fear effectre (lila szem) kell számítani Dúrchesttől, amit lehetőleg azonnal le kell szedni magatokról fear potival, ha megkaptátok.

4. add: Black-Mace
Jobbtól érkezik. Antistun kell a champre, a dread 1-el nő.

5. add: Black-Axe
Jobbról jön, A dread 1-el nő, Dúrchest sebzése eléri a maximut 175%.
Innentől kezdve nem lesz több add időzítőn, kezdetét veszi a második fázis.

Második fázis
Ez az a pillanat, amikor a dps kasztok elkezdhetik Dúrchestet ölni. Alapjában Dúrchestnek 645k morálja van. Ha normál módban szeretnétek csinálni, akkor öljétek meg. Ha hard módban, akkor verjétek le 100k-ra. Fontos megemlíteni, hogyha eddig meghalt valaki, akkor Dúrchest megkapta a self healing buffját, ezt 135k körül fogja aktiválni és 190k -t gyógyít magán, annyiszor kell leverni 135k-ra és hagyni újratölteni magát, ahányszor ezt megkapta (ahányszor meghalt valaki).

Harmadik fázis
A következő 5 addot nektek kell summolnotok, akkor tehetitek ezt meg, amikor csak akarjátok. Öt fáklya lesz egymás mellett a falon. Használat után mindegyik egy addot fog summolni.

Követve a mi taktikánkat, ilyen sorrendben szeretnénk ezeket az addokat kinyírni:

6. add Flame-Sword (szélső -jobb oldali fáklya)
Bal oldalról jön.
Add halálakor rune keepereknek hazsnálniuk kell a Do not fall to Flame -t.
Add halála után Dúrchest morálját verjétek le 80k-ra.

7. add Black-Sword (középső -jobb oldali fáklya)
Bal oldalról jön.
Add halála után Dúrchest morálját verjétek le 60k-ra.

8. add Black-Sword (középső-bal oldali fáklya)
Jobb oldalról jön.
Dread növekszik 1-el,
Add halála után Dúrchest morálját verjétek le 30k-ra.

9. add Shadow-Mace (szélső -bal oldali fákyla)
jobb oldalról jön.
Anti stun champre. A lila szemes fear effekt (Seed of Shadow) ezek után kétszer olyan gyorsan fog feltűnni.
Dúrchest morálját verjétek le 15k-ra.

10. add Storm Axe (Középső fáklya)
Jobbról jön,
Mielőtt megölnétek az addot, vigyétek le Dúrchest morálját 5k-ra, de még semmiképp se öljétek meg. Mielőtt az add meghal, az rk-k feltétlenül használják a Do not fall to Storm nevű skillt, minstrelek tolhatnak egy fellowship heart-ot, Kapitányok pedig last standet in harms way -jel, hogy biztosra menjünk. Miután az add meghalt, azonnal öljétek meg Dúrchestet.

Fuzz